promo-2.jpg
شرکت تدبیر انرژی کامل

انرژی های نو

با توجه به آلودگی‌های زیست‌محیطی و محدودیت استفاده از سوخت‌­های فسیلی، استفاده از انرژی بی‌پایان باد و خورشید امری ضروری است که کشورهای جهان در سال­‌های اخیر اقدام به تحقیق، توسعه و سرمایه‌­گذاری در راستای انرژی‌های نو نموده‌اند.
امروزه یکی از اصلی‌ترین نیازهای کشور، در حوزه‌ی تأمین انرژی برق بوده و با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و قرارگیری در کمربند تابشی خورشید و همچنین وجود جریان‌های بادی دائمی، این امکان فراهم شده‌است تا با اجرای نیروگاه‌های بادی و خورشیدی مگاواتی از این فرصت بی‌بدیل نهایت استفاده را ببریم. کشور ایران با مساحت بیش از ۱/۵ میلیون کیلومتر مربع و مناطق وسیع ساحلی در شمال و جنوب، پتانسیل بسیار خوبی برای بهره‌برداری از انرژی بادی را دارد. همچنین فلات مرکزی ایران با درنظر‌گرفتن هوای صاف و ساعات تابش بالا از بهترین نقاط جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌باشد.

نیروگاه بادی

بر اساس اطلاعات دریافتی از ۶۰ ایستگاه و در مناطق مختلف کشور، میزان ظرفیت اسمی سایتها در حدود ۶۰۰۰۰ مگاوات می باشد. بر پایه پیش بینی های صورت گرفته، میزان انرژی قابل استحصال بادی کشور از لحاظ اقتصادی بالغ بر ۱۸۰۰۰ مگاوات تخمین زده می شود که موید پتانسیل قابل توجه کشور در زمینه احداث نیروگاه­های بادی و همچنین اقتصادی بودن سرمایه گذاری در صنعت انرژی بادی می باشد.از آنجایی­که انتخاب مکان مناسب بادخیز، از مهمترین عوامل تأثیر گذار بر منطق اقتصادی احداث نیروگاه­های بادی است، نیازمند مطالعه دقیق و بررسی تمامی جوانب فنی و مهندسی است. در همین راستا شرکت تدبیر انرژی کامل با بهره گیری از کادر متخصص و با تجربه حضور در پروژه های بادی کشور، آماده ارائه مشاوره و راهکارهای فنی و اجرایی به متقاضیان احداث نیروگاه های بادی در سراسر کشور می‌باشد.

توربین های بادی

نیروگاه خورشیدی پشت بامی

در کشور ما سیاست­های تشویقی و خرید تضمینی برق برای مشترکین و سرمایه گذاران توسط دولت ابلاغ شده است که منجر به پیشرفت و شتاب بیشتر این صنعت نوپا در کشور می باشد. با همت و تلاش متخصصین داخلی و استفاده از تکنولوژی­های روز دنیا، این شرکت اقدام به طراحی و نصب نیروگاه خورشیدی فتوولتائیک با ظرفیت های کیلوواتی و در مساحت های محدود و عمدتا در پشت بام ساختمان های مسکونی و مجتمع های آموزشی و ورزشی به صورت متصل به شبکه (On Grid) به منظور فروش تضمینی برق کرده است.اخذ کلیه مجوزهای قانونی جهت نصب نیروگاه و مراحل طراحی،اجرا و بهره برداری توسط متخصصین شرکت تدبیر انرژی کامل صورت می‌گیرد. همچنین در ساخت نیروگاه های خورشیدی از برندهای برتر جهان در حوزه پنل­های خورشیدی و اینورتر استفاده می‌شود  که تامین تجهیزات مذکور نیز توسط این شرکت صورت می‌پذیرد.

نیروگاه خورشیدی مگاواتی

در راستای استفاده هرچه بیشتر از انرژی تجدیدپذیر، سازمان محیط زیست کشور با همکاری سازمان انرژی های نو اقدام به واگذاری بلندمدت اراضی ملی به متقاضیان احداث نیروگاه های خورشیدی مگاواتی نموده است.در همین راستا شرکت تدبیر انرژی کامل به عنوان مجری و مشاوری باسابقه در حوزه مطالعات و اخذ مجوزهای احداث نیروگاه های خورشیدی مگاواتی آماده انتقال تجربیات و همکاری در راستای اخذ کلیه مجوزهای قانونی می‌باشد.

لیست پروژه ها